Važan dio rane intervencije jeste rana intervencija kod djece s teškoćama u području komunikacijskog, jezičkog i/ili govornog razvoja.Ova grupa teškoća je danas veoma učestala. Same komunikacijske i govorno-jezičke sposobnosti su esencijalne za razvoj svih drugih sposobnosti i socijalizaciju djeteta, pa je rana intervencija u ovoj oblasti opravdana i potrebna od najranije dobi. Posao logopeda u ranoj intervenciji u okviru naše Ustanove počinje od prijave djeteta koju vrši roditelj ili staratelj djeteta. Nakon prijave, zakazuje se prvi pregled koji obavlja tim za ulaznu dijagnostiku, čiji je stalni član logoped. Na osnovu prvog pregleda donosi se zaključak da li postoji potreba da se dijete uključi na podsticaje kod nekog od stručnjaka u našoj Ustanovi, na koji vremenski period će se dijete uključiti, koji će oblik rada biti primjenjen, kao i koje se prateće mjere preporučuju. Kada se radi o jako mladom djetetu, rad logopeda se organizuje kroz savjetodavni rad sa roditeljima/strateljima djeteta.Logoped po potrebi odlazi u kućnu posjetu porodici da bi evaluirao kvalitet sprovođenja njegovih uputa. Tokom svog rada logopedi se susreću se sa najrazličitijim vrstama poremećaja komunikacije, govora i jezika:
- kašnjenje u razvoju govora i jezika, kao i usporen govorno-jezički razvoj (najčešće uzrokovani oštećenjem sluha, usporenim psiho-motornim razvojem, rascjepima usne i/ili nepca, edukativnom i socijalnom deprivacijom)
- poremećaji su prasegmentnih struktura
- poremećaji artikulacije
- poremećaji u razumijevanju govora
- poremećaji fluentnosti
- odstupanja u razvoju jezika
- sve veća izloženost djecemultimedijalnim sadržajima koji se ne doziraju i ne kontrolišu od strane.
- vježbe disanja, relaksacije
- vježbe za pokretljivost govornih organa
- vježbe artikulacije
- vježbe auditivne percepcije i diskriminacije
- aktivnosti koje podstiču receptivni govor
- aktivnosti kojima se bogati vokabular.
- da stimulišu interesovanje djeteta za zvučne i verbalne podražaje (zvučne igračke, govor, pjevanje)
- da podstiču dijete da manipuliše igračkama, da ih istražuje, sakriva/pronalazi
- da stimulišu bilo kakvu reakciju djeteta na njegovo ime
- da podstiču upotrebu gesti (pokazne, pozdravne)
- da podstiču vokalizaciju, brbljanje, imenovanje
- da razvijaju interes za slikovni materijal, slikovnice
- da podstiču razumijevanje i razlikovanje imena bliskih osoba i predmeta koji su djetetu poznati
- da podstiču pokrete tj. “igru” govornim organima kroz vježbe za ovu regiju.