Dragi roditelji, terapeuti, kolege, prijatelji… Vi koji želite da donesete osmijeh na dječije lice, a želite i rezultate u radu. Možete to zajedno postići. Poznato je i vama i meni kako je dobiti dječiji osmijeh, znamo i šta nam on znači. To je iskreni iskaz zadovoljstva jednog bića.
Na koji način ćemo doći do njega stvar je pojedinca. Zato budimo kreativni u tome.
Na prvu upitali bismo se koje dijete će dozvoliti jednom terapeutu da mu jednostavno pokreće ruke i noge, a da mu se pritom raduje i smije, da bude sretan i tako godinama a da ipak imate rezultate. Često govorimo o pokretima koji su nelagodni, koje djeca izbjegavaju ili teško postižu.
Ja sam fizioterapeutkinja sa dugogodišnjim iskustvom koja ponosno na prvo mjesto stavlja dječiji osmijeh i zadovoljstvo odnosno sretno i zadovoljno dijete a ipak postižem i rezultate. Da bih to postigla, kroz dugi niz godina rada, naučila sam da je igra u radu sa djecom ključ uspjeha.
Šta ta igra zapravo znači?
Neke od definicija dječije igre su (prema Else 2004):
-Igra je dobrovoljna aktivnost koja se provodi bez prisile, u cijelosti, s uživanjem ili očekivanja uživanja (English I English,1958).
-Igra uključuje samostalnu igru koja uključuje objekte, koja uključuje borbu i sukob, lokomotornu igru, konstruktivnu igru, sociodramsku igru, jezičnu igru i igru s pravilima (Goncu i Gaskins 2007).
-Igra je jedinstvena, njezina jedina svrha je ona sama- IGRA (Sturrock, 2011).
Sa ovim zadnjim citatom se ne slažem jer svrha igre nija sama igra, nego sticanje novih iskustava na zabavan i zanimljiv način, a koja mogu da vode unapređenju vještina, znanja i novih spoznaja.
Kroz igru dijete razvija tjelesnu snagu i usavršava motoriku, igra pruža mogućnost razvijanja svih motoričkih sposobnosti (gruba i fina motorika, spretnost, koordinacija oka i ruke, koordinacija prstiju, pravilno držanje, unapređenje tjelesnog zdravlja).
Kako dobiti aktivnost cijelog tijela- ideja za funkcionalnu igru su reket i balon.
Odlična zabava za vas i dijete, ne košta znatno, niti traži neke kupovine i pripreme. Pored reketa i balona potrebno nam je i malo prostora. Dinamičnost igre i različiti pokreti tijela povoljno djeluju na tjelesni razvoj djeteta. Veliku funkcionalnost u igri dobijemo kada dijete mora da se pridržava da ne padne ili da se pridržava za nekog/nešto. Javlja se osjećaj sigurnosti zbog sjedenja na podu i samim tim je i dijete opuštenije čime dobijemo prirodnost i pokrete koje voljno ne bi postigli.
Zbog toga- Igrajmo se…
Materijal pripremila i prilagodila:
Selma Bečak, fizioterapeut
Literatura:
Mira Klarin, Psihologija dječije igre,
Sveučilište u Zadru, Zadar 2017