06. Mar 2020 |

MEĐUNARODNI DAN LOGOPEDA


U petak 06.03.2020. godine u Gradskoj biblioteci Zenica održana je aktivnost pod nazivom "Značaj čitanja u dječijoj dobi" a povodom Međunarodnog dana logopeda.

Obilježavanje Međunarodnog dana logopeda organizovano je ispred Odjeljenja za rano podsticanje razvoja i ranu intervenciju djece s posebnim potrebama  Zenica, a u cilju promovisanja značaja čitanja za djecu predškolskog uzrasta. Korisnici Odjeljenja zajedno s roditeljima imali su priliku pogledati biblioteku i odslušati čitanje priče koju je vodila zaposlenica biblioteke Zenica.

Korisni su bili oduševljeni posjetom biblioteke, a neki su po prvi put vidjeli prostor biblioteke, a to se najviše moglo vidjeti na zadovoljnim licima. Prisutnima se obratila voditeljica Odjeljenja Fata Bećirbašić koja je ujedno i logoped po struci.

U cilju prevencije nastanka govorno jezičkih poteškoća kod djece, ovom prilikom se želi skrenuti pažnja na značaj čitanja kod djece u cilju podsticanja govora i jezika.

Slušajući priče  od najranije dobi djeca stvaraju podlogu za savladavanje preostalih vještina, a to su govorenje, čitanje i pisanje. Čitajući djeci od najranije dobi povoljno utječemo na njihov cjelokupni rast i razvoj. Čitanjem djetetu potičemo razvoj govora na način da potičemo govorne vještine, obogaćujemo fond riječi, uči nove činjenice i pojmove te dopuštamo djetetu da jasno izrazi svoje misli, osjećaje i iskustva.

U ranoj dobi pogodne su priče s jednostavnim zapletima kako bi djeca mogla predviđati što će se dogoditi, dok u klasičnim bajkama uživaju te vole opasne situacije koje na kraju završavaju sretno. Djeca vole komične elemente u priči te ponekad i sama izmišljaju nove dramatične i šaljive zaplete ili sama završavaju priču. U petoj i šestoj godini raspon pažnje je znatno širi pa se djeca mogu usredotočiti na različite književne žanrove, iako su slike i dalje važne te pomažu djeci da bolje prate složenije zaplete. Jedino roditelj djeteta najbolje poznaje potrebe i želje samog djeteta ukoliko je kompetentan.

U nastavku pogledaj te kako je sve izgledalo: